Aušinimo sistema – tai automobilio gyvybę palaikanti ir varikliui perkaisti neleidžianti priemonė, kuria rūpintis reikia ne mažiau, nei pačiu varikliu. Juk karštis, atsirandantis automobiliui stumiantis pirmyn, niekur nedingsta ir kaitina jį, sukeldamas žymius gedimus, pareikalausiančius ir rūpesčio, ir nemažų finansinių išteklių. Taigi, kaip laiku pastebėti aušinimo sistemos gedimą ir kokios gali būti jo pasekmės?
Aušinimo sistema neatsiejama nuo variklio
Kaitrą, sklindančią iš automobilio variklio, sugeria aušinimo skystis, tekantis į radiatorių, kuriame atvėsta, ir atgal. Šis nuolatinis procesas apsaugo variklio cilindrų sieneles nuo perkaitimo ir nuo nekontroliuojamo savaiminio kuro mišinio užsidegimo, kadangi visa susikaupusi šiluma yra atiduodama į aplinką.
Jei atsiranda trukdžių arba aušinimo procesas sustoja, įkaista alkūninio ir dujų skirstymo mechanizmų detalės, jos tampa lengvai mechaniškai pažeidžiamos ir lemia įvairių gedimų atsiradimą. Aušinimo sistema yra stipriai susijusi su sklandžiu variklio darbu. Sistemai nefunkcionuojant, galima greitai susidurti su katastrofiškomis pasekmėmis. Tokie simptomai, kaip kiauras radiatorius, neveikiantis termostatas ar trūkusi žarna tėra tik aušinimo sistemos gedimo priežastys, o pasekmės būna skaudesnės tiek pačiam automobiliui, tiek ir jūsų piniginei. Autoserviso „Hexanas“ meistrai rekomenduoja nedelsti ir laiku kreiptis į specialistus, nes ilgainiui, stipriai veikiant karščiui, yra prakiurdoma variklio galvos tarpinė, perkaista ir susikraipo vidinės variklio dalys ir kt. Tokiu atveju remonto sąskaitos gali siekti ne vieną tūkstantį eurų.
Aušinimo skystis ne mažiau svarbus nei alyva
Požymiai, su kuriais klientai atkeliauja į autoservisą, būna itin įvairūs. Pavyzdžiui, automobilis lėtai šyla, nepasiekia reikiamos temperatūros, atsiranda skysčio pratekėjimas. Jei šis yra nukreiptas į degimo kamerą, iš transporto priemonės gali sklisti ir balti dūmai. Šiuos simptomus neretai nulemia aušinimo skysčio trūkumas. Jo lygį reikia stebėti nuolat ir keisti ne rečiau, nei kas trejus metus, o ypač svarbu nesukčiauti ir naudoti tik kokybišką skystį, kuris neužkaista, neužšąla, turi tepimo ir antikorozinių savybių.
Aušinimo skysčio lygis turi būti per vidurį – tarp minimalios ir maksimalios padalų, o skirtingų spalvų ar gamintojų skysčių maišyti nepatartina. Geriausia pakeisti jį visą, kad neatsirastų nepageidaujamų reakcijų aušinimo sistemos viduje.
Gedimus derėtų taisyti iš karto
Pinigų suma, su kuria reikėtų keliauti į autoservisą, priklauso nuo problemos apleidimo gylio. Tad nors įprasto aušinimo sistemos elementų pakeitimo kainos prasideda nuo 30 eurų, taisant gedimo pasekmę, atsiradusią, pavyzdžiui, variklyje, kaina išauga kelis ar net keliolika kartų. Tuo tarpu įvairių automobilių dalių ar termostatų kainos yra įvairios ir nulemiamos gamintojo vardo žinomumo arba transporto priemonės modelio naujumo. Štai, turint platų gamintojų pasirinkimą, tas pats termostatas gali kainuoti ir 50 eurų, ir kelis šimtus.
Tačiau svarbu atminti, jog geriausias remontas – atidi ir savalaikė automobilio priežiūra bei visų reikiamų skysčių keitimas gamintojų rekomenduojamu laiku. Visa tai apsaugos ir nuo dažnų apsilankymų autoservise, ir nuo nebūtinų išlaidų.